Ska du ta mentala hälsodagar för att hantera arbetsstress

Ska du ta mentala hälsodagar för att hantera arbetsstress

Helst är morgonen mycket sällsynta, om de händer alls. Snarare än att slappna av dig, kan dessa beslutstider ge stor stress och göra det lättare att arbeta än att tänka på att stanna hemma.

Den största utmaningen som de flesta av oss har med mentalvårdsdagen är att välja när man ska ta dem och sedan brottas med den därmed sammanhängande skulden. Om det arrangeras i förväg för att undvika störningar för ditt lag och kunder, kommer en psykisk hälsodag som tas en gång varje kvartal inte att ställa din karriär. Det kan faktiskt aktivera det.

En psykisk hälsodag är oftast resultatet av vårt beslut att stanna hemma (ofta med kort varsel) på grund av vårt behov av att komma bort från arbetsplatsen. ‘Mental hälsodag’ brukade vara en eufemism för att bara inte gå in på jobbet och göra något roligt istället. De är inte så mycket om att ha kul men är resultatet av att de känner sig mentalt utmattad från att arbeta en sex eller sju dagars vecka.

De dyker upp plötsligt för att du behöver en paus och brukar inte ingå i semesterpenningen och kan i stället räknas som en sjuk dag. Kanske kan en medarbetare vara så irriterande att du tillfälligt förlorar tålamod och inte kan möta dem. Eller vädret kan vara perfekt, skidbackarna vinkar och Gå Ner I Vikt Snabbt Piller du har inte haft en ledig dag i månader.

Det finns ett växande samtal om arbete / livsbalans och med goda skäl. Det kommer i kölvattnet av studier som mäter de skadliga effekterna av stress på vår prestation som orsakas av resor till och från kontoret såväl som på arbetsplatsen.

Lämpliga och psykiskt ljuvade människor har svårt att ta itu med stress, men de som lider Gå Ner I Vikt Snabbt Piller av psykisk sjukdom (som depression eller bipolär sjukdom) kan lägga sig i stor risk om de lämnar sin sjukdom okontrollerad och soldat genom att komma in på arbetsdagen efter dag.

1. Prata med din arbetsgivare om varför du vill ta tillfälliga psykiska hälsodagar. Diskutera att skilja dem från semester och sjuka dagar som en ‘en gång i kvartalet’ händelse.

2. Se till att du planerar dem i förväg när det är möjligt för att undvika störningar i arbetsflöden för dina kollegor och kunder.

3. När du har engagerat dig i din dag, ta det om inte det är absolut nödvändigt att du kommer till jobbet. Ställ in realistiska gränser till förmån för dig själv och andra. Du har hört talas om personer som uppskjuter semesterdagar till den tidpunkten att de uppkommer veckor med ensidiga semesterdagar. (Detta kan orsaka problem när de byter jobb och måste förhandla om bosättning för semestertid på grund av dem.)

4. Om du planerar en mental hälsodag, planera saker du tycker om, till exempel tid med familj eller hobby. Undvik att hantera en stressig hemuppgift eller liknande aktivitet som ger lite eller ingen njutning. Ditt mål är att slappna av.

5. Om du behöver allt mer psykiska hälsodagar, prata med en professionell eller human resource manager. Du kan behöva mer än några dagar bort om du når den punkt Gå Ner ett Kilo I Veckan där du går till jobbet har blivit en kamp. Tecken inkluderar brist på koncentration på jobbet, konflikt med medarbetare och en känsla av känsla överväldigad. En mental hälsodag kommer bara att ge kortfristig lättnad och du har nog inte haft det som helst och tänker på att återvända till din arbetsmiljö.

6. För att undvika utbrändhet och behovet av att ta mer psykiska hälsodagar, försök att integrera icke-arbetsaktiviteter i din dagliga rutin, till exempel att gå på gymmet eller ta en rekreations- eller affärsrelaterad kurs en natt i veckan för att ändra din rutin. Överväga att hålla arbetsförhållanden på kontoret och på ett flitigt sätt minimera socialisera med kollegor och kunder.