Skapa en anime karaktär som i 3d håller på med konstformen

Skapa en anime karaktär som i 3d håller på med konstformen

Anime går tillbaka en lång väg. Faktum är att den första Anime screenades 1917! Det finns en del diskussion om ursprunget av detta ord, och vissa tror att det faktiskt är inspirerat av fransmännen. Men, till skillnad från andra kommersiella former av animering, är Anime en konstform, och den är igenkännlig av teckenens överdrivna stilisering. Nu kan du skapa en anime karaktär dessa dagar i 3d. Och om du följer några grundläggande Anime-regler kan du också gå med i denna fantastiska konstform som är så igenkännlig.

Japansk kultur är fascinerande. Många Amine-fans blir besatta av det. Jag tror att orsaken till detta är den omsorg och uppmärksamhet de lägger på varje liten detalj i sina liv, oavsett om det är maten eller deras Anime-tecken. Tydligen när en gåva ges i japansk kultur ger giveren bort en del av sin själ, så gåvan måste vara väl genomtänkt. Det är samma med deras karaktärer.

Historiskt Anime-tecken har påverkats av japansk kalligrafi och målning. Dessa antika konstformer har gett anime-stilens linjära egenskaper. Nu skapar en anime karaktär i 3d tar konstformen till en ny detaljnivå. Du är fortfarande kvar med överdriven stylisering av ögon, etc, men nu använder du X-Y Z-dimensionerna för att expandera på denna konstform. Hur det kommer att spela ut är upp till dig.

Men här är några grundläggande element för att skapa ett Anime-tecken i någon dimension:

När du skapar en karaktär är 2d används de grundläggande tecknade konceptkoncepten. Referens skisser skapas för att säkerställa att tecknet har rätt proportionalitet och kommer att göra bra genom flera vinklar. I Gå Ner I Vikt På En Vecka 3d kan du få Gå Ner I Vikt Snabbt Piller förbyggda Anime-tecken som bara behöver tweaked med morphs, och ges nya kläder etc, för att snabbt göra samma sak.

När det gäller kroppsandelar är de uppenbarligen baserade på våra mänskliga kroppar men överdrivna genom Viktminskning Tabletter konstnärens estetiska känslor.

En grundläggande tumregel: En anime tecken kommer att vara cirka sju till åtta huvuden hög. Men självklart är du konstnären, och om du arbetar med de färdiga 3D-tecknen kan du justera proportioner som du tycker är rätt när du gör din egen Anime-karaktär.

Ansiktsuttryck är också viktiga, och anime tecken uttryck är ikoniska, vilket innebär att det finns vissa sätt att uttrycka sig i vissa situationer. Till exempel chockade tecken kommer att visa ett ‘ansiktsfel’, det är återigen ett överdriven uttryck av extremiteten. Mycket är extremt och överdriven med denna animerade konstform.

En annan stor aspekt av en Anime-karaktär är ögonstorleken. Visste du att denna viktiga egenskap kom, inte från japansk historia, utan från amerikansk historia. Det var faktiskt direkt inspirerad av en gammal tecknad film: Betty Boop.

Så de stora ögonen är viktiga, och rätt färgning för att ge dem djupet är viktigt också, men vissa Anime ögon är inte stora. Återigen är det upp till dig att följa eller återskapa den här fantastiska konstformen som du tycker om när du gör din egen Anime-karaktär.