Skatteplanen stryker kontrovers över skolorna

Skatteplanen stryker kontrovers över skolorna

Över invändningar om att mer pengar skulle strömma bort från offentliga skolor och att flygplatsprojekten skulle kunna grundas, godkände House Ways Means Committee på onsdagen ett nästan 350 miljoner dollar skattepaket som skulle hjälpa jordbrukare påverkas av orkanen Irma och sänka en leasingskatt på företag.

I en 14 6 rösträtt längs partiledningar godkände den republikanska dominerade kommittén paketet (PCB WMC 18 03), som också innehåller en serie av säljskatt ‘helgdagar’ på tillbaka till skolmaterial och orkanförsörjning och erbjuder en minskning med 18 procent i straff för icke-brottsliga överträdelser som tillskyndande inom 30 mph över den angivna gränsen om bilisterna besöker förarförbättringsskolan.

Husets omröstning kom efter att utskottet lade till en bestämmelse, motsatt av flygplatsens tjänstemän i hela staten, som skulle minska flygbränsleavgiften nästa år till 2,85 cent per gallon. Hastigheten är för närvarande planerad att gå ner från 6,9 cent till 4,27 cent en gallon nästa år.

Utskottet förkastade emellertid ett försök av demokrater att separera en del av paketet som kräver 154 miljoner dollar i momsskatt som företag kan ta för att finansiera kupong som stipendier i Gardiner Scholarship Programmet och Florida Tax Credit Scholarship Program.

‘Detta kommer att explodera, skicka våra traditionella offentliga skolelever till privata institutioner’, säger Rep. Joseph Abruzzo, en Boynton Beach Democrat, som också invändningar mot en del av paketet som skulle kräva att avdelningen för intäkter ska avslöja stipendiumsfinansieringsorganisationer a Förteckning över de 200 skattebetalarna som har störst skatt på bolagsskatt under föregående kalenderår.

‘Varför bifoga en sådan splittring till en sådan bra politik?’ Abruzzo frågade.

Rep. Loranne Ausley, D Tallahassee, varnade expansionen av skattekrediterna skulle ‘förlamna’ offentliga skolor, medan rep Joe Geller, D Aventura, kallade förslaget en ‘giveaway’.

‘För mig är det Titanic-sättet att finansiera utbildning,’ sa Geller. ‘Det har några få människor som kan komma till en livbåt, men på bekostnad av alla våra studenter som är beroende av offentliga utbildnings dollar. Och det kommer aldrig att finnas tillräckligt med livbåtar.’

Kommitténs ordförande Paul Renner, R Palm Coast, försvarade skattekreditprogrammet och listan som sätt att öppna finansieringen till fler Gå Ner I Vikt Snabbt Piller företag och att hjälpa stipendiefinansieringsorganisationerna, eller SFOs, som spelar en nyckelroll i administrationen av stipendier.

‘Vi har tusentals tusen företag som är föremål för den skatt som inte betalar skatten, och många andra som inte har något ansvar enligt skatten’, säger Renner. ‘Så, medan SFO: erna kan nå denna skatt för att betala för dessa stipendier, är det inte så att de kan Gå Ner I Vikt På En Vecka hitta de företag som kan delta.’

Renner sa att listan skulle vara alfabetisk, skulle inte avslöja mängden skatteskulder som företagen åligger och kunde bara användas för att anmäla skattebetalare möjligheten att göra bidrag till Florida Skattekredit Scholarship Program.

Hushållspaketet innehåller också en snitt på 6,7 miljoner dollar som skulle ge ett skattebefrielse för generatorköp av vårdhem och assistansmöjligheter. Det inkluderar också återbetalningar på byggmaterial, stängsel och gas för jordbrukare som drabbats av Irma.

Ytterligare 34,1 miljoner dollar nästa år i paketet kommer att komma från att minska den kommersiella leasingskatten från 5,8 procent till 5,5 procent från och med den 1 januari. Den minskningen skulle påverka hälften av statens 2018 2019 år och besparingarna till företagen skulle växa till 81,1 miljoner dollar när den genomförs för ett fullständigt räkenskapsår.

Samtidigt motsatte sig flygplatsens tjänstemän från hela staten att en åtgärd fanns till paketet onsdag av Rep. Lawrence McClure, R Dover, för att ytterligare sänka flygbränsleavgiften.

McClure sade att förändringen är avsedd att göra Florida mer konkurrenskraftig mot stater som North Carolina och Texas, som inte tar ut skatten.

Förändringen förväntas minska cirka 8 miljoner dollar i intäkter som går in i en transportförvaltningsfond, som tar emot cirka 11 miljarder dollar om året.

Flygare tjänstemän sade att förändringen vunnit ‘resulterar i fler flygningar till Florida, och deras anläggningar är beroende av bränsleskatten för att få matchande federala dollar att betala för uppgraderingar, medan förtroendefondens dollar sprids mellan vägar, hamnar, rymdportar, flygplatser och järnväg tjänster. ‘Flygbolag flyger till var efterfrågan är. De tar mycket hänsyn till att de ska ta ställning till deras tillgång, sina flygplan, och de går till var efterfrågan Gå Ner ett Kilo I Veckan är, där de kan ge ett högt utbyte. Och kostnaden för bränsle är inte inblandad. ‘

Duncan sade att Florida flygplatser, från de stora kommersiella anläggningarna till allmänna flygfält, behöver cirka 7 miljarder dollar i uppgraderingar och en ökning av landningsavgifter som skulle kunna kosta kommersiella flygbolag mer än bränsleskatten kan vara ett sätt att kompensera förlorade pengar.

Fred Baggett, en lobbyist för flygbolag för Amerika, som inbegriper stora flygbolag, hävdade att en lägre bränsleskatt skulle ge mer flygtrafik och kallade anmärkningarna från flygplatsens tjänstemän ‘en rädsla snarare än fakta’.