Skoda Octavia löpande kostnader

Skoda Octavia löpande kostnader

08 reg Diesel, ägare till 1 till 3 år VRS 2.0D Estate modell, som kan driva den ‘snygg’ med familjen i den och ‘Yahoo’ -stilen när jag är ensam. Verkligen suprising mpg, med över 52 mpg på en körning och i värsta fall alltid över 40 mpg. Hade en Honda Accord 2.2D Estate Exec och Skoda är en mycket bättre bil. När jag byter bil på 15 månader kommer jag att tänka på att skaffa en annan Skoda-fastighet, men den här gången en 4×4, eftersom jag behöver en enorm start, gå av med enstaka tillfällen, vill ha prestanda från en pålitlig motor, och även för ekonomin med avseende på mpg och totala pris / löpande kostnader. Så det blir en Octavia Scout eller om jag har råd lite mer, den nya Superb Estate i 4×4 nästa gång. Den nuvarande VRS, Förmodligen den bästa bilen jag någonsin har haft och kryssar alla rutor för mig, och jag skulle inte tveka att rekommendera till andra. Ekonomin är bra men reservdelar och servicekostnaderna är höga, återförsäljare är helt enkelt en rip off och jag går inte nära dem 2007 reg bensin, ägare i 1-3 år jag var tvungen att ersätta tidskedjan (inte bälte) när bilen var 5 och en halv år gammal och hade gjort 43.000 miles, vilket var ett dyrt jobb. Mpg är ganska hög (20 25 om staden, 40 45 på långa motorvägsresor). Jag visste det innan jag köpte, men eftersom min årliga körsträcka bara är cirka 5000, var jag glad att acceptera det här för att få de funktioner jag ville ha till ett pris jag var villig att betala 2006. reg bensin, ägare i 3-5 år ner, men har haft några mindre felproblem på vissa delar trots regelbundet korrekt underhåll hos huvudhandlare som har varit till stor hjälp. Bästa ekonomin har uppnåtts fullt laddat med två barn och all semesterutrustning (starta mycket full överflyttning i baksätet genom skidlucka) på blandad väg från devon till wales. färddatorn läses vid 42mpg genomsnittliga inkopplingar som tenderar att göra det sämre. delar är typiskt vw-grupp dyra, men inte ofta nödvändiga. reg Diesel, ägare i 1-3 år Kommer upp till 200 000 miker så kan man inte klaga på den ojämna poblemen. Fordonet har varit utmärkt Gå Ner I Vikt Snabbt Piller med utmärkt bränsleförbrukning runt 60mpg och godtagbar prestanda. Bara att bli frestad att byta kostym till sin ålder och körsträcka. Skulle jag köpa samma igen? Ska ha gjort, men Skoda Gå Ner I Vikt Snabbt Piller har mjukat platserna i senare modeller som jag tycker mindre önskvärt. Kommer troligen att flytta tillbaka till BMW om jag kan lever med den fattigare ekonomin.06 reg bensin, ägare i 1 till 3 år ESP-styrenhet behövde bytas ut efter att garantin upphört. Initialt citerar 1500, men då kom en bra vilja från Skoda UK till priset till 500. Jag accepterade och fick bil reparerad När det kom tp att betala för reparationen var fakturan 275 som Skoda UK och återförsäljaren gjorde ett ytterligare bidrag. Kundtillfredsställelse är inte överskattad hos Skoda. Jag har sedan beställt en annan Octavia vRS och förväntar mig snart leverans. 08 reg Gå Ner I Vikt På En Vecka Diesel, ägare i 1 till 3 år En riktigt strålande bil att köra och äga. Efter att ha kört hela Frankrikes längd kan jag få ut ur bilen känner mig nästan lika frisk som när jag kom in. Jag har Laurin och Klement versionen av Octavia och den har en hel del väldigt användbara extra för lite extra de lite mer grundläggande modellerna, men de är fortfarande mycket välutrustade för pengarna. Jag rekommenderar starkt dessa bilar och tjänsten från återförsäljare. 03 reg bensin, ägare i 3 till 5 år Jag har en Octavia vRS som hade 9.500 på klockan när jag köpte den 2 år gammal i maj 2005, nästan 5 år senare har den 113 000 miles på den och förutom att känna mig lite trött har det inte varit någonting utestående. Alla jag känner är mer än imponerade, har använts för allt från familjesemester att bära mountainbikes, bad sviter och flera hus flyttar. Inga nedbrytningar, bara slita saker59 reg bensin, ägare för mindre än ett år Det är min andra Octavia den här gången med 1,4 TSI och 7speed dsg09 reg bensin, ägare för mindre än ett år Min speciella modell 1.8 TSI DSG L en helt annan proposition till de mer grundläggande versionerna. DSG-lådan erbjuder en automatisk låda med manuell ekonomi och motorn är redo ivrig och villig. Kanske leder läderklädseln till komforten, men bilen är i nivå med en Volvo för de längre resor samtidigt som den är tillräckligt kompakt för att inte göra staden smärtar. Än så länge är allt bra.